___________________________________________________

Ez a PSP játékok birodalma, nézd meg a videókat töltsd le a játékot, próbáld ki, és ha tetszik vedd meg!

Mostantól bárki írhat kommentet a bejegyzések utáni ceruza ikonnal (megjegyzések), írjatok véleményt a játékokról, több szem többet lát!

Utolsó leírások:

Dantes Inferno

N+

Patapon 2

Keresés az oldalon

Egyéni keresés

2009. március 8., vasárnap

Patapon 2

Megjelent: 2009.05.05.

Pata... pata... patapon!
Hát igen... Aki elkezdi a Patapon 2-t, az készüljön fel arra, hogy elég gyakran fog eszébe jutni ez a míves őspatapon ének!

Személy szerint kemény 60 órát áldoztam életemből a játékra, ami nem kevés! Ritkán "kattanok rá" ennyire egy játékra, és annak ellenére, hogy a Patapon 2 nem egyszer úgy feltolta a vérnyomásom, hogy kedvet éreztem rá, hogy sósavval szétmarassam a PSP képernyőjét -miután a többi alkatrészt lassú láng segítségével eltávolítottam szeretett univerzumunkból-, mégsem hagyott addig nyugodni, amíg végig nem játszottam.

Az első részt körülbelül 20 óra alatt vittem végig, ehhez képest a 60 órányi játékidő joggal felveti a kérdést, hogy milyen irányban fejlődött a játék? Hosszabb lett, vagy nehezebb? A válaszom az, hogy egyik sem. Hogyan lehetséges ez?

Aki ismeri a legendás Diablo-t PC-n (éppen most készül a Diablo 3), az elég kontúros párhuzamot vehet észre a két játék között. Nem, itt nem hack'n slashről van szó, hanem a karakterfejlődésről, és a pályákon található cuccokról. Mindkét játék sava-borsa volt a "tápolás", a ritka fegyverek, páncélzat gyűjtögetése. A Patapon 2-ben az első részből megismert egységek mellett jócskán megjelennek új fajok is. Yaripon, Tatepon, Kibapon, Dekapon, Yumipon, Megapon, Mahopon, Toripon, és Robopon nevet viselő csapatokkal kűzdhetünk a gonosz Zigotonok ellen. Minden egységnek egyéni képességei mellett számszerűsített tulajdonságai vannak, mint pl. energia (HP), sebzés, hatótávolság, támadás ideje, védekező képesség tűz, vagy jég ellen stb. Fejleszteni vagy a felszerelésük fejlesztésével, vagy szintlépéssel lehet. Szintet lépni a Diablo-val ellentétben nem a legyilkolt ellenfelek után járó tapasztalati pont után lehet, hanem megfelelő mennyiségű, szinttől és típustól függő anyag feláldozásával. Egy adott alapanyagot általában egy fajta élőlényből lehet kinyerni elpusztítás segítségével :) Ezen okból kifolyólag gyakran kell majd egy pályát egymás után többször teljesítenünk, mivel a ritkább alapanyagok beszerzése elég véletlenfüggő, és néha egész pályán egyet sem találunk belőle. Itt vesztíti el a játék a varázsát, és kezd izzadtságszagúvá válni. A készítők a könnyebb utat választották, inkább megadták a lehetőségét egy pálya többszöri teljesítésének, minthogy sok-sok új pályát tervezzenek, pedig helyük lett volna az UMD-n hiszen a játék nagyjából 500 Mb. Mire végigvittem a játékot, egy pályát átlagban kb. 10-szer kellett végigvinnem, ami egy ideig szórakoztató, aztán inkább unalmas...

Másrészről a Patapon 2-ben sok mókás újdonság van az előző részhez képest. A legzsírabb változtatás, hogy van egy hősünk (mint a Heroes 4,5-ben PC-n), aki erejében felér akár az összes maradék egységünkkel együttvéve. Az alap felszerelésein kívül egy maszkot is hord, melyből rengeteg féle van, mind-mind különböző bónuszokkal (plusz HP, plusz sebzés, gyorsaság stb.). Megfelelő karakterfejlesztéssel és maszkkal olyan hőst alkothatunk, mint amilyen én vagyok. A karakterfában (álá Diablo) eljutva a legkeményebb kasztig, és azt 10-es (maximális)szintre fejlesztve tökéletes gyilkológépet kreálhatunk. Az én receptem: 10-es szintű Gyaba Yaripon, Shubabassa maszkkal. Ő akár 4-5 pusztító dárdát is eldobhat egy körben, darabonként akár 500-1000 sebzésponttal!

Másik nagyszerű újítás a szörnytojás. Ezeket megszerezve egy csak hősökből álló, 4 fős csapattal próbálhatjuk meg végigvinni -immáron adott idő alatt-, ugyanazt a pályát, melyen a tojást behyűjtöttük. Ha sikeresek vagyunk, akkor egy ritmusjáték után sok értékes alapanyaghoz, felszereléshez juthatunk.

A mini-játékok száma is növekedett, az éneklő fán, hegyen, növényen, és szakácson kívül találkozni fogunk kováccsal, kémikusokkal és táncoló bábuval is, akiket a faluban, némi jutalom reményében bármikor meglátogathatunk.

Sokat lehetne még mesélni, de lassan kezdenek elgémberedni az ujjaim, az óra is éjfélt üt már, ezért inkább azt javaslom, hogy próbáljátok ki ezt a remek játékot! Valószínűleg lesz aki feladja az első "elakadási pont" után, de a kitartóbbak nem fogják feladni, mert az alapötlet zseniális, egyszerű, de nagyszerű, a körítés pedig részletesen kidolgozott. A száraz "tápolós" részek ellenére a fejlesztés-fejlődés annyira intenzív élményt nyújt, mint egy korsó hűvös sör egy forró nyári napon! Mesélhetnék még az időjárásról, a státusz effektusokról a csatában, a ritkán megjelenő szörnyekről, a ritka fegyverekről, a hősök szuper képességeiről...

Egy jótanács a végére, hogy van minimum három pálya, ahol nem fog sikerülni végigjutni, ha a szokásos taktikánkat alkalmazzuk. Ilyen a fekete csillag, a Zigoton tábor, és az elrabolt királynős pálya. Az elsőn meg kell hallgatnunk a csillagot (állva), a táborban lopakodni kell (fever, vagyis lázba hozni kis pataponjainkat tilos), a királynő szekerére pedig nem támadhatunk tüzet okozó fegyverekkel, mert különben bennég szegény. Részletes angol nyelvű Patapon 2 leírást találhattok itt: http://www.gamefaqs.com/portable/psp/file/950766/55129

Grafika: 81%
Zene: 96%
Játszhatóság: 90%
Összhatás: 90%





Torrent:
http://www.mininova.org/get/2345176

1 megjegyzés:

  1. Mostantól lehet kommentet írni bárkinek! Írjátok meg a véleményeket a játékokról!

    VálaszTörlés